reklama

Holandsko, časť prvá

Chcel by som sa s Tebou, vážený čitateľ, podeliť o nejaké tie zážitky z krásnej zeme zvanej Holandsko. Skôr, ako mi navrhneš, aby som Ti prepašoval vrecko niečoho zeleného naspäť na Slovensko, tak Ťa musím upozorniť, že to tu nie je rozhodne iba o fajčení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

V noci si odo mňa síce plynule anglicky hovoriaci feťák niečo také vypýta, ale inak tu ľudia žijú rozhodne pre iné veci. V očiach nás, Slovákov, je táto krajina zakódovaná ako silne liberálny raj pre tých, ktorí chcú byť slobodní. Miesto, kde si pri dobrom jointe môžu skutočne „slobodne“ robiť čo chcú.

Drahý čitateľ, prosím zabudni na to. Mäkké drogy sú oveľa populárnejšie a dostupnejšie inde, napríklad v Anglicku (kto by to bol povedal?), hoci nelegálne.

Holandsko je podľa mňa hlavne o bicykloch, škole a vysokých ľuďoch. Áno, čítate dobre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„How long do you live in Netherlands?“

„For 3 bikes!“

Podľa oficiálnych štatistík je priemerná výška dospelého v Holandsku 1.85 m. V tomto ohľade mu patrí prvé miesto na svete. A všetci do jedného, vrátane politikov, jazdia do práce či školy na svojich bicykloch. Nemyslite si, že by na tom meniace sa počasie a častý dážď niečo zmenil.

A prečo o škole? Predstavte si Utrechtskú knižnicu v de Uithofe, 6 poschodí, tisíce kníh a mnoho, mnoho miest na sedenie. Od prvého až po posledné poschodie preplnenú študentmi, ktorí usilovne pracujú, čítajú a ktovie čo ešte.

Každá budova je priam stavaná na učenie. Sedačky, učebne, čajík a kávička počas skúšky, ono to tých žiakov priam volá: „Poď! Sadni si a uč sa!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi Ťa, drahý čitateľ táto posledná charakteristická črta moc nenadchla, určite nie tak ako mňa, prejdime teda na pivko. Po nejakom to mesiaci mi príde 4,20 E za pol litra v krčme slušná cena. A 5% alkoholu ako veľmi málo, v porovnaní s nejakým z Belgicka dovážaným sladkým skvostom.

Krčmy sú tu krásne, je ich veľa a vždy sú plné. Niekedy je ťažké vybrať si tú pravú, no zaručene budete spokojní. Nech sa z nej vraciam kedykoľvek, vždy narazím na cyklistov, opilcov či spevákov. Jednoducho opitých Holanďanov ako vezú svojich kamarátov na vratkých bicykloch a pritom spievajú čo im sily stačia (nutne povedať že im to dosť ide).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa pri jazde na bicykli náhodou zahladím na nohy nejakej vysokej Holanďanky, ktorá ma akurát predbieha, nemusím sa báť. Aj keď mám červenú, bicykel má vždy prednosť. Pred autami, chodcami, autobusmi, lietadlami...

Časom si zvyknete taktiež na nezvyčajnú Holandčinu. Dank u wel mi pripadá už ako súčasť rodnej reči. Rovnako ako neskoré ranné vstávanie a posunutý deň. Obed na obed? Čo ste sa zbláznili? Na obed mäkký chleba s niečím sladkým a samozrejme skvelé mlieko, hlavný chod vždy až okolo 5-tej. Veľa syrov, čokolád...

Ak si, vážený čitateľ, zvedavý na iné dôležité veci, ako sú Holandské párty, hokej, futbal a športy celkovo, určite sa na blogu zastav aj neskôr, keď sa mi podarí na túto tému dať niečo dokopy.

Vladimir Smatanik

Vladimir Smatanik

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fantázia je niečo, čo si niektorí ľudia jednoducho nevedia predstaviť...Študent informatiky, ktorý sa pre svoju vlastnú radosť venuje i písaniu. Zoznam autorových rubrík:  Tall: Subor poviedokSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu